söndag 17 mars 2024

Mot ljusare tider!

God helg!

På årsmötet beslutades att vi delar upp våra KM i en kort-klass och en mellan-klass. Läs mer om detta under rubriken ”Årsmötet”.

1. OL-Säsongen

Äntligen! Snart drar OL-säsongen igång igen. 🌻

Först ut blir Eddie (SEB) som arrangerar tisdagsträning i Sollentuna den 16:e april. Se nuvarande program i länken: https://saaborientering.blogspot.com/p/program-2024.html

Vi skulle behöva fler arrangörer, just nu har Saab tre inplanerade arrangemang:

  • Om man vill arrangera men tycker det blir för mycket jobb att arrangera själv så kan man dela upp arbetet mellan flera personer.
  • Om du vill arrangera med någon men inte har någon medarrangör så mejla mig så kan jag para ihop er!
  • Är man orolig för att sätta ut en kontroll på fel plats så finns teknisk hjälp. Har man Garmin-klocka (av rätt typ) kan man använda en app som verifierar att du är på rätt kontrollpunkt, den jag tänker på heter ”O-Range” (https://www.o-range.no/index.php/course-setting). Det finns säkert andra appar och andra appar som fungerar på andra operativsystem också.
  • Mer arrangörshjälp finns på vår hemsida: https://saaborientering.blogspot.com/p/blog-page_24.html

2. Årsmötet

Det viktigaste som beslutades under årsmötet var hur vi klassindelar våra klubbmästerskap. Anledningen till diskussionen var att öka antalet deltagare per klass. Det beslutades att vi kommer ha två klasser -- en kort-klass och en mellan-klass:

  • I kort-klassen springer de som brukar springa den korta banan.
    • De som vill delta i kort-klassen ska välja den korta bana.
  • I mellan-klassen springer de som brukar springa den mellanlånga banan eller långa banan.
    • De som vill delta i mellan-klassen ska välja mellanlånga banan.

Klubbkläder har diskuterats och en logga har tagits fram, se bilden under min signatur, det är denna logga som pryder vår hemsidas sidhuvud.

  • En enkät om klädönskemål kommer att skickas ut för att få underlag över vad som ska beställas. Du kan på förhand tänka ut vad du skulle vilja ha.

Vi ska köpa in 2-3 lånekompasser eftersom de lånekompasser vi har är trasiga (bubbliga).



Om du tycker att jag glömt något mejla mig så kompletterar jag informationen.

 

OL-hälsningar,

Christian

Ny logga: